-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1150 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

حركات تبليغي و سازنده مانند آنچه مؤسسه (در راه حق) انجام مي دهد، منافاتي با اين باورها ندارد كه بايد فساد زياد شود تا مصلح((عليه السلام)) ظهور نمايد؟
1. بعضي حرفها به عنوان احاديث مشهور ندارند امّا هرگز دقّت در كلام اصلي نشده است. جمله پيامبر اكرم((صلي الله عليه وآله)) يا ائمه((عليهم السلام)) خبر از يك واقعيّت محتوم است كه مي فرمايد: «ثلاث الارض قسطاً و عداً بعد ما سلئت ظلماً و جوراً» آن موجود((عليه السلام)) زمين را پر از عدل و داد مي كند بعد از آن كه از ظلم و جور پر شده باشد. اين خبر هرگز در مفهوم خود چنين چيزي ندارد كه ما نيز عامل فساد باشيم. بلكه برعكس براساس آيات و روايات صريح جمعيتي از صالحين و مصلحين بايد امام((عليه السلام)) را ياري كنند و فاسدين مفسدين از مرد(32) نابود مي شوند. و در روايتي امام صادق((عليه السلام)) تصريح مي فرمايند كه دوست نداريد در 31 بقيه باشيد؟ يعني سعي كنيد در بين آن صالحين باشيد كه هلاك نشويد.
2. دستور به تبليغ و كارهاي سازنده جزء كارها بلكه تمام مقصد امام زمان((عليه السلام))است. قومي كه مصلح را مي طلبد بايد خود صالح باشد. پس هيچ دليلي ندارد كه ما جزء پركنندگان ظلم و ستم باشيم. زيرا هلاكت خود را به دست خود اجرا كرده ايم. و تازه مسئوليّت مسلمانان كه پيرو موعودند((عليه السلام)) بيشتر است.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ2ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.